Usein kysytyt kysymykset

Tein tilauksen mutta en saanut tilausvahvistusta, mitä teen?
Tarkista ensin roskapostikansio, tilausvahvistus saataa mennä myös sinne. Jos tilausvahvistusta ei löydy roskapostikansiostasi ole yhteydessä sähköpostitse verkkokaupan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@romeojulia.fi. niin autamme sinua selvittämään asian.

Miten kauan tilauksen saamisessa kestää?

Tilaukset lähtevät varastoltamme yleensä tilausta seuraavana arkipäivänä. Viivästyksiä saattaa esiintyä alennusmyyntien aikaan tai jos tilauksessa on tilaustuotteita tai odotamme tilaamaasi tuotetta varastollemme.Tämän jälkeen tilaus lähtee kuljetukseen valitsemallasi jakelijalla.

Yleiset kuljetusajat:

Postipaketti 1-2 arkipäivää (ma-pe)

Postin pikkupaketti 3-7 arkipäivää (ma-pe)

Matkahuolto 1-3 arkipäivää (ma-pe)


Jos olet valinnut toimitustavaksi *Nouto Oulun liikkeeltä* saat sähköpostiisi ilmoituksen kun tilaus on valmis noudettavaksi. Tilaukset ovat valmiita yleensä tilausta seuraavana arkipäivänä (MA-PE).

Pitääkö minun kirjautua sisään voidakseni tehdä tilauksen?

Sinun ei tarvitse kirjautua sisään voidaksesi tehdä tilauksen.

Voinko peruuttaa tilaukseni?
Jos haluat peruuttaa tilauksesi ole yhteydessä asiakaspalvelu@romeojulia.fi. niin teemme peruutuksen sinulle.

Tilauksen peruutus onnistuu jos tilauksesi ei vielä ole lähtenyt varastolta.

Haluan vaihtaa tuotteen, mitä teen?
Jos olet ostanut tuotteen myymälästä sinulla 7vrk vaihto-oikeus käyttämättömälle tuotteelle. Vaihto-oikeus ei koske lävistyskoruja.

Jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta, tee palautus tuotteelle jota et enää halua ja tilaa sitten tuote, jonka haluat sen tilalle.

Mitä tapahtuu jos jätän pakettini noutamatta?
Paketin noutamatta jättäminen ei ole peruutus, ja joudumme veloittamaan noutamattomista paketeista niistä meille aiheutuvat kulut. Riippumatta paketista veloitus on 20€. Veloitamme summan tilauksesi arvosta. Jos tilauksesi arvo on yli 20€ veloitamme summan tilauksesi loppusummasta. Jos tilauksesi arvo on alle 20€ veloitamme koko summan.

Kuinka teen palautuksen?

Tuotteillamme (lukuunottamatta lävistyskorut) on 14vrk palautusoikeus. Halutessasi palauttaa lähetä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@romeojulia.fi. Kerro sähköpostissa nimesi tai tilausnumerosi sekä palauttamasi tuotteiden nimet.

Lähetämme tämän jälkeen sinulle palautuskoodin sekä ohjeet palautuksen tekemiseen. Palautuksen kustannus on 5€ joka vähennetään palauttamiesi tuotteiden maksunpalautuksesta.

Miten kauan kestää ennen kuin saan rahani takaisin palautuksen yhteydessä?

Teemme palautuksen 1-2 arkipäivän sisällä siitä kun palauttamasi tuotteet saapuvat meille. Rahojen palautumisessa tilillesi kestää 2-7 arkipäivää (ma-pe) riippuen valitsemastasi maksutavasta.

Miksi en voi palauttaa lävistyskoruja?
Palautusoikeus ei hygieniasyistä koske lävistyskoruja (Kuluttajasuojalaki 6:16 art. 3 ja 4).


Tilasin verkkokaupastanne ja sain rikkinäisen/väärän tuotteen, mitä teen?

Ota heti yhteys asiakaspalvelu@romeojulia.fi. Liitä sähköpostiin kuva tuotteesta. Asiakaspalvelumme auttaa sinua.

Ostin tuotteen myymälästä, mutta se on viallinen, mitä teen?
Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme, sinun on tehtävä reklamaatio myymäläämme.
 Jos olet ostanut tuotteen verkkokaupasta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@romeojulia.fi


Voinko palauttaa tilaukseni Oulun myymälään?

Voit palauttaa tilauksesi ilmaiseksi Oulun myymälään. Ota mukaan tuotteet jotka haluat palauttaa, tilauksen mukana tullut pakkauslista ja tuotteissa mahdollisesti olleet rasiat/pussit. Anna tuotteet henkilökunnallemme joka tekee sinulle palautuksen tilillesi. Palautusta ei ole mahdollista saada rahana. Voit myös vaihtaa tuotteet mihinkä tahansa myymälän tuotteisiin. Jos valitsemasi tuotteet ovat arvokkaampia kuin tilaamasi tuotteet voit maksaa erotuksen myymälässä normaalina ostoksena.


Mitä maksutapoja teillä on käytössä?

Löydät meiltä runsaasti erilaisia maksutapoja. Maksutavat tarjoaa turvallinen maksujen tarjoaja Paytrail. Meillä voit maksaa seuraavilla maksutavoilla:

MOBIILIMAKSUTAVAT
MobilePay
Pivo

KORTTIMAKSUTAVAT

Visa Electron
Visa
Mastercard

PANKKIMAKSUTAVAT
S-pankki
Ålandspanken
DanskeBank
Osuuspankki
Handelspanken
POP Pankki
Aktia
Säästöpankki
Oma Op
Nordea

LASKU- JA OSAMAKSUTAVAT

Walley
Alisa pankki yrityslasku


KORULIIKE ROMEO & JULIA LAHJAKORTTI

Koruliike Romeo & Juliassa on kaksi erilaista lahjakorttia; kivijalkamyymälän lahjakortti sekä verkkokaupan lahjakortti. Jos lahjakorttisi on ostettu kivijalkamyymälään voit käyttää sitä vain Oulun myymälässä. Jos lahjakorttisi on ostettu verkkokauppaan käy se maksutapana vain verkkokaupassa. Myymälän lahjakortit ovat voimassa 6kk ja verkkokaupan lahjakortit 12kk ostopäivästä ja ne voi käyttää osissa.

Maksoin tilaukseni Walley laskulla, milloin saan laskun?
Walley lähettää laskut asiakkaille aina sähköpostitse tilausta seuraavana pankkipäivänä. Laskulla on 30 päivän koroton maksuaika.

Jos olet valinnut luottotilin laskun (osamaksu), lähetetään ensimmäinen lasku ostosta seuraavan kuukauden puolivälissä.

Voit aina tarkastella kaikkia laskutukseesi liittyviä asioita Walleyn verkkosivuilla www.walley.fi

Koruliike Romeo & Julia ei näe asiakkaan Walleyn laskutustietoja vaan ne ovat asiakkaan ja Walleyn välisen sopimuksen alla. Voit itse hallita tietojasi osoitteessa www.walley.fi


Minulla lahjakortti Oulun myymälään, voinko maksaa sillä verkkokaupassa?
Myymälään ostetun lahjakortin pystyy käyttämään ainoastaan kivijalkamyymälässä.

Minulla on lahjakortti verkkokauppaan, voinko maksaa sillä Oulun myymälässä?

Poikkeustapauksissa pystyt maksamaan verkkokaupan lahjakortilla Oulun myymälässä. Ole tällöin etukäteen yhteydessä myymäläämme sähköpostitse asiakaspalvelu@romeojulia.fi.

Kuinka kauan lahjakortti on voimassa?
Myymälän lahjakortit on voimassa 6kk ostopäivästä ja verkkokaupan lahjakortit 12kk ostopäivästä.

Lahjakorttini on mennyt vanhaksi, voiko sen vielä käyttää?
Valitetttavasti verkkokauppaan ostettuja vanhentuneita lahjakortteja ei pysty käyttämään lahjakortissa mainitun viimeisen käyttöpäivän jälkeen.

Jos lahjakorttisi on ostettu Oulun myymälään ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@romeojulia.fi


Onko Oulun myymälässä vaihto -ja palautusoikeutta?
Kivijalkamyymälässä ei ole palautusoikeutta mutta tarjoamme tuotteille 7vrk vaihto-oikeuden. Voit vaihtaa tuotteen mihin tahansa muuhun tuotteeseen tai vaihtoehtoisesti saman summan lahjakorttiin. Lahjakortti on voimassa 3kk. Vaihto-oikeus ei koske lävistyskoruja.

Voit lukea lisää palautusoikeudesta Kilpailu -ja kuluttajaviraston sivuilta https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/vaihto-ja-palautusoikeus/


Onko teillä jälleenmyyntiä?
Tällä hetkellä emme tarjoa tuotteitamme jälleenmyyntiin mutta tulevaisuudessa on mahdollisesti tulossa mahdollisuus ostaa osaa tuotevalikoimastamme myös jälleenmyyntiin.